Екологічні знаки на упаковках товарів (II частина). читайте на сайті Хмарка

Екологічні знаки на упаковках товарів (II частина).

Доброї пори доби Вам, шановний читачу.

Сьогодні ми продовжимо розмову про екологічні знаки, розміщені на упаковках товарів, розпочату у статті "Екологічні знаки на упаковках товарів (частина I)".

Хотілося б нагадати, про три підгрупах екологічних знаків, які свідчать:
I. Про те, що продукція екологічно чиста і безпечна для природи, здоров'я та життя споживачів, їх майна;
II. Про екологічно чисті методи виробництва і переробки продукції і тари;
III. Про небезпеку для навколишнього середовища.

У цій статті ми продовжуємо розгляд першої групи знаків. Мова піде про наступні підвиди екологічного маркування: маркування, що інформує про вплив на озоновий шар, маркування подуктів харчування, маркування косметики, маркування електроніки та побутової техніки.

Хтось не мислить свого існування без шашликів, телятини і осетрини, хтось любить картоплю зі шкварками (смажене сало). Хтось не вживає м'яса і іменує себе вегетаріанцем, а хтось, і зовсім, не їсть продуктів тваринного походження, і називається веганом. Деякі їдять тільки сирі овочі і фрукти і називаються сироїдами (сир вони не їдять :) ), деякі, моносироїди, - ті, взагалі, їдять лише один вид сирих фруктів або овочів. Хоча, - ні. «Взагалі» - це сонцеїди. Вони «взагалі» нічого не їдять. Сонцем харчуються. Ех, живуть же люди ...

У когось шлунок перетравлює навіть цвяхи і з голодухи він може з'їсти пральний порошок з упаковкою і зубну пасту вприкуску із зубною щіткою, а комусь дуже не подобаються генетично модифіковані продукти, і він готовий платити втридорога, аби харчуватися без наслідків для себе і своїх нащадків. Є й такі, які вживають тільки кошерну їжу, а інше - гріх.

Хтось думає про екологію, про флору і фауну, любить тварин, а комусь «по барабану» якої товщини озоновий шар і на якій кількості пухнастиків були проведені експерименти для того, щоб у нього (неї) був хороший нічний крем і пудра для омолодження: «після мене - хоч трава не рости!». Хтось може жити і в ядерному реакторі, а комусь важливо, щоб товари та прилади не випромінювали потужних шкідливих електромагнітних полів і не виділяли в навколишнє середовище шкідливих сполук. Скільки людей - стільки думок.

Добре, якщо ти вирощуєш собі їжу і робиш різні креми і мила своїми руками. Тоді ти знаєш що вживаєш. А якщо доводиться купувати в магазині? Як бути? А хто його розбере?

А для цього, шановний мій читачу, і стоять на баночках, пакетиках, упаковочках екологічні значки, які можуть зорієнтувати нас в потрібному напрямку. Не на всіх, правда, стоять. Але це вже Ваш вибір: купувати чи ні.

Наведена нижче таблиця допоможе Вам ознайомитися з перерахованими вище групами екологічних знаків.

 

Маркування що інформує про вплив на озоновий шар.

«Не містить фреон» (CFC Free)

Група знаків на побутовій техніці, аерозольних препаратах та інших матеріалах не містять фреон, CFC Free.

Маркування подуктів харчування.

Інформація про натуральність продукції (сировини) органічного походження, вирощеної без застосування хімікатів, виробленої без барвників і штучних харчових добавок.

«KRAV» Символ зустрічається на харчових продуктах. Видається Шведським Товариством Контролю Сільгосппродукції. Позначає товари вирощені без застосування хімічних добрив і пестицидів. У випадку з продуктами тваринного походження застосовуються інші критерії.

«Хува Суоместа»

Підтверджує, що продукт вироблений в Фінляндії і має високу якість. При виробництві таких продуктів повинно бути використано не менше 75% екологічно чистої фінської сировини, а по молочним, м'ясним і рибним продуктам - 100%.

«Без ГМО»

Продукція не містить трансгенів.

 

«QAI (Quality Assurance International)»

Організація з незалежної сертифікації натуральних органічних продуктів QAI (Quality Assurance International) підтримує виробництво еко-продукції в США і по всьому світу. Компанія QAI займається проблемою глобального оздоровлення планети. З метою досягнення цього результату QAI і отримав ISO 14001 (див. статтю "Екологічні знаки на упаковках товарів (частина I)"). QAI прагне не впливати на навколишнє середовище і приймає суворі та ефективні заходи для запобігання або обмеження її забруднень.

«Екологічні продукти»

Московська система добровільної сертифікації.

«Чисті роси»

Система Добровільної Сертифікації «Чисті роси» Метою сертифікації є гарантія споживачеві того, що продукт, дійсно, є екологічним. Об'єктом сертифікації в Системі є спосіб декларування відповідності продукції екологічним нормам.

«Agriculture Biologique (АВ)»

Знак французького Міністерства сільського господарства. Ставитися на товари, які виконують всі вимоги, встановлені законодавством ЄС. Знак АВ може наноситися на біо-продукти виробників інших країн за умови виконання французьких законодавчих вимог до господарств, які застосовують екологічні методи виробництва. Однак самі продукти рослинного походження мають бути створені в Євросоюзі, за винятком екзотичних.

«Натуральна печатка» (Organic Seal)

Знак національної програми натурального сільського господарства Міністерства сільського господарства США (USDA).

«Certified input for organics» Знак сертифікації продукту по органічному походженням, використовуваний в Новій Зеландії.
«БІО» Знак органічного походження продукції, використовуваний в Греції.
«Agrior Inspection and Certification» Незалежна інспекційна організація Ізраїлю, яка працює в погодженні зі стандартами IBOAA (Ізраїльської Асоціації біоорганічної Сільського Господарства), що здійснює контроль за усім ланцюжком розвитку органічного продукту, починаючи від етапу вирощування сировини і до продажу готової продукції.
«BIO SUISSE»

Асоціація швейцарських організацій натурального сільського господарства.

«IFOAM» (International Federation of Organic Agriculture Movements) Некомерційна Міжнародна Федерація Розвитку Органічного Сільського Господарства.
«Ekoland» Знак органічного походження продукції, використовуваний в Польщі.
«Certification Services International GmbH, СSI»(Міжнародна служба сертифікації Німеччини) Однин з перших незалежних перевіряючих органів з сертифікації органічної продукції.
«Натуральний продукт» Білоруські знаки для продуктів, вирощених природним шляхом.

 

«Vegan»

Товарний знак "Vegan" (Веган, Великобританія) означає відсутність компонентів тваринного походження. Сертифікат належить Vegan Society - веганському благодійному товариству, яке просуває і підтримує вегетаріанський спосіб життя. Його головною ідеєю є виключення будь-якого насильства над тваринним світом, всі форми жорстокого поводження з тваринами та їх експлуатації, вживання будь-яких продуктів тваринного походження в їжу, побічні продукти або їх похідні, використання тварин для всіляких дослідів в медичній та косметичній промисловості, застосування ГМО з тваринних генів, не допускають випробування на тваринах як з ініціативи виробника, так і від його імені чи інших осіб, підконтрольних виробнику. До складу косметичних засобів не повинні входити навіть молоко і мед. Крім того, при подачі заявки на реєстрацію і отримання сертифікації продукту ті з них, що містять ГМО, повинні володіти відповідним маркуванням. Знаків Vegan може бути декілька, їх відрізняє характерне зображення літери "V".

«Dolphin-friendly»

Цим знаком маркуються морепродукти, риба, консерви. Це означає що в процесі вилову риби не використовувалися дрифтерні сіті.

Маркування косметики.

«Етична косметика»

Компанія використовує інгредієнти, які протягом 5 останніх років не тестувалися на тваринах.

 

«ECOCERT»

Перший французький міжнародний сертифікуючий орган, який розробив стандарти для натуральної та органічної косметики і має право видавати екологічні сертифікати, як на інгредієнти, так і на продукти, що з них отримуються. На сьогоднішній день це самий строгий і престижний стандарт в світі.

«Not tested on animals», «Animal friendly»

Різні варіації маркування етичної косметики: значки з написами: «Not tested on animals» і «Animal friendly».



Маркування електроніки та побутової техніки.

Це маркування була розроблене TCO (Шведська Конфедерація Професійних Працівників), Шведським Товариством Охорони Природи та Шведським Державним Департаментом Електроенергії. Даний стандарт охоплює широкий діапазон питань: навколишнє середовище, ергономіка, зручність використання, випромінювання електромагнітних полів, споживання електроенергії, електрична і пожежна безпека. Вимоги по захисту навколишнього середовища включають в себе обмеження по наявності і використанню важких металів, бромо-і хлоровмісних займистих речовин, фреонів (CFC) і хлорних розчинників. Виріб повинен бути придатним для утилізації, а виробник повинен вести екологічну політику, з урахуванням вимог всіх країн-імпортерів товару.

За сформованою традицією розглянемо кілька знаків на прикладі.

Для цього візьмемо два засоби для чищення без фосфатів фірми Astonish: «Засіб для чищення та полірування Astonish для виробів з нержавіючої сталі 550мл» і «Засіб для виведення плям Astonish без фосфатів 750мл».

На обох засобах з тильного боку пляшечок ми спостерігаємо ідентичні і схожі знаки з групи «зайчиків», які свідчать про те, що цей продукт не тестувався на тваринах і не містить інгредіентів тваринного походження. Також бачимо значки, основним елементом яких є наявність англійської букви V "Vegan" (в овалі і в вухах зайчика), які свідчать про відсутність компонентів тваринного походження, та незастосування насильства над тваринами при виробництві продукту і т. ін.

У наступній статті "Екологічні знаки на упаковках товарів (частина III)" будуть розглянуті дві підгрупи екологічних знаків, що залишилися, які інформують:
• Про екологічно чисті методи виробництва і переробки продукції і тари;
• Про небезпеку для навколишнього середовища.

Читаючи інші статті на сайті «Хмарка», Ви також зможете ознайомитися з цікавою і корисною для Вас інформацією.

Кажуть, що тільки таргани виживуть після ядерної війни. Але навіть вони пішли з наших будинків і квартир після використання новітніх будівельних матеріалів, мобільних телефонів та побутової хімії. А людина не настільки вміло пристосовується до шкідливих впливів на свій організм, хоча вона все ж живе і функціонує в середовищі, залишеному цими витривалими комахами. :) Враховуйте це при виборі товарів, які купуєте. Бережіть себе і своїх рідних.

Вдалих Вам покупок екологічно чистих товарів.

Джерело: за матеріалами друкованих та електронних видань.

Коментарі (0): Екологічні знаки на упаковках товарів (II частина).

Залишити відгук

Ваше ім`я

Ваш E-mail

Коментар

Читати статті по категоріях:
Інші статті
  • Екологічні знаки на упаковках товарів (III частина).

    Сьогодні ми продовжимо розмову про другу і третю підгрупи екологічних знаків, розміщених на упаковках товарів. Це завершення теми, розпочатої в статтях "Екологічні знаки на упаковках товарів (I частина)" і "Екологічні ...

  • Екологічні знаки на упаковках товарів (I частина).

    Сьогодні ми поговоримо про частину інформаційних знаків, розміщених на упаковках товарів – екологічні знаки. Напевне кожен пам’ятає з дитинства казку «Про сестрицю Оленку та братика Іванка». Якщо комусь не розповідали ...

  • Експлуатаційні знаки

    Сьогодні поговоримо про експлуатаційні знаки, які є підгрупою інформаційних знаків. Експлутаційні знаки - це маркування, що вказує на способи поводження з товаром і з упаковкою, на способи догляду за товаром, ...