Доброї пори доби Вам, шановний читачу.
Сьогодні ми продовжимо розмову про екологічні знаки, розміщені на упаковках товарів, розпочату у статті "Екологічні знаки на упаковках товарів (частина I)".
Хотілося б нагадати, про три підгрупах екологічних знаків, які свідчать:
I. Про те, що продукція екологічно чиста і безпечна для природи, здоров'я та життя споживачів, їх майна;
II. Про екологічно чисті методи виробництва і переробки продукції і тари;
III. Про небезпеку для навколишнього середовища.
У цій статті ми продовжуємо розгляд першої групи знаків. Мова піде про наступні підвиди екологічного маркування: маркування, що інформує про вплив на озоновий шар, маркування подуктів харчування, маркування косметики, маркування електроніки та побутової техніки.
Хтось не мислить свого існування без шашликів, телятини і осетрини, хтось любить картоплю зі шкварками (смажене сало). Хтось не вживає м'яса і іменує себе вегетаріанцем, а хтось, і зовсім, не їсть продуктів тваринного походження, і називається веганом. Деякі їдять тільки сирі овочі і фрукти і називаються сироїдами (сир вони не їдять :) ), деякі, моносироїди, - ті, взагалі, їдять лише один вид сирих фруктів або овочів. Хоча, - ні. «Взагалі» - це сонцеїди. Вони «взагалі» нічого не їдять. Сонцем харчуються. Ех, живуть же люди ...
У когось шлунок перетравлює навіть цвяхи і з голодухи він може з'їсти пральний порошок з упаковкою і зубну пасту вприкуску із зубною щіткою, а комусь дуже не подобаються генетично модифіковані продукти, і він готовий платити втридорога, аби харчуватися без наслідків для себе і своїх нащадків. Є й такі, які вживають тільки кошерну їжу, а інше - гріх.
Хтось думає про екологію, про флору і фауну, любить тварин, а комусь «по барабану» якої товщини озоновий шар і на якій кількості пухнастиків були проведені експерименти для того, щоб у нього (неї) був хороший нічний крем і пудра для омолодження: «після мене - хоч трава не рости!». Хтось може жити і в ядерному реакторі, а комусь важливо, щоб товари та прилади не випромінювали потужних шкідливих електромагнітних полів і не виділяли в навколишнє середовище шкідливих сполук. Скільки людей - стільки думок.
Добре, якщо ти вирощуєш собі їжу і робиш різні креми і мила своїми руками. Тоді ти знаєш що вживаєш. А якщо доводиться купувати в магазині? Як бути? А хто його розбере?
А для цього, шановний мій читачу, і стоять на баночках, пакетиках, упаковочках екологічні значки, які можуть зорієнтувати нас в потрібному напрямку. Не на всіх, правда, стоять. Але це вже Ваш вибір: купувати чи ні.
Наведена нижче таблиця допоможе Вам ознайомитися з перерахованими вище групами екологічних знаків.
Маркування що інформує про вплив на озоновий шар. |
||||||||||||||
«Не містить фреон» (CFC Free) |
Група знаків на побутовій техніці, аерозольних препаратах та інших матеріалах не містять фреон, CFC Free. |
|||||||||||||
Маркування подуктів харчування. |
||||||||||||||
|
Інформація про натуральність продукції (сировини) органічного походження, вирощеної без застосування хімікатів, виробленої без барвників і штучних харчових добавок. |
|||||||||||||
![]() |
«KRAV» | Символ зустрічається на харчових продуктах. Видається Шведським Товариством Контролю Сільгосппродукції. Позначає товари вирощені без застосування хімічних добрив і пестицидів. У випадку з продуктами тваринного походження застосовуються інші критерії. | ||||||||||||
![]() |
«Хува Суоместа» |
Підтверджує, що продукт вироблений в Фінляндії і має високу якість. При виробництві таких продуктів повинно бути використано не менше 75% екологічно чистої фінської сировини, а по молочним, м'ясним і рибним продуктам - 100%. |
||||||||||||
«Без ГМО» |
Продукція не містить трансгенів.
|
|||||||||||||
«QAI (Quality Assurance International)» |
Організація з незалежної сертифікації натуральних органічних продуктів QAI (Quality Assurance International) підтримує виробництво еко-продукції в США і по всьому світу. Компанія QAI займається проблемою глобального оздоровлення планети. З метою досягнення цього результату QAI і отримав ISO 14001 (див. статтю "Екологічні знаки на упаковках товарів (частина I)"). QAI прагне не впливати на навколишнє середовище і приймає суворі та ефективні заходи для запобігання або обмеження її забруднень. |
|||||||||||||
«Екологічні продукти» |
Московська система добровільної сертифікації. |
|||||||||||||
«Чисті роси» |
Система Добровільної Сертифікації «Чисті роси» Метою сертифікації є гарантія споживачеві того, що продукт, дійсно, є екологічним. Об'єктом сертифікації в Системі є спосіб декларування відповідності продукції екологічним нормам. |
|||||||||||||
«Agriculture Biologique (АВ)» |
Знак французького Міністерства сільського господарства. Ставитися на товари, які виконують всі вимоги, встановлені законодавством ЄС. Знак АВ може наноситися на біо-продукти виробників інших країн за умови виконання французьких законодавчих вимог до господарств, які застосовують екологічні методи виробництва. Однак самі продукти рослинного походження мають бути створені в Євросоюзі, за винятком екзотичних. |
|||||||||||||
«Натуральна печатка» (Organic Seal) |
Знак національної програми натурального сільського господарства Міністерства сільського господарства США (USDA). |
|||||||||||||
![]() ![]() |
«Certified input for organics» | Знак сертифікації продукту по органічному походженням, використовуваний в Новій Зеландії. | ||||||||||||
![]() |
«БІО» | Знак органічного походження продукції, використовуваний в Греції. | ||||||||||||
![]() ![]() |
«Agrior Inspection and Certification» | Незалежна інспекційна організація Ізраїлю, яка працює в погодженні зі стандартами IBOAA (Ізраїльської Асоціації біоорганічної Сільського Господарства), що здійснює контроль за усім ланцюжком розвитку органічного продукту, починаючи від етапу вирощування сировини і до продажу готової продукції. | ||||||||||||
![]() |
«BIO SUISSE» |
Асоціація швейцарських організацій натурального сільського господарства. |
||||||||||||
![]() |
«IFOAM» (International Federation of Organic Agriculture Movements) | Некомерційна Міжнародна Федерація Розвитку Органічного Сільського Господарства. | ||||||||||||
![]() |
«Ekoland» | Знак органічного походження продукції, використовуваний в Польщі. | ||||||||||||
![]() |
«Certification Services International GmbH, СSI»(Міжнародна служба сертифікації Німеччини) | Однин з перших незалежних перевіряючих органів з сертифікації органічної продукції. | ||||||||||||
![]() ![]() |
«Натуральний продукт» | Білоруські знаки для продуктів, вирощених природним шляхом. | ||||||||||||
|
«Vegan» |
Товарний знак "Vegan" (Веган, Великобританія) означає відсутність компонентів тваринного походження. Сертифікат належить Vegan Society - веганському благодійному товариству, яке просуває і підтримує вегетаріанський спосіб життя. Його головною ідеєю є виключення будь-якого насильства над тваринним світом, всі форми жорстокого поводження з тваринами та їх експлуатації, вживання будь-яких продуктів тваринного походження в їжу, побічні продукти або їх похідні, використання тварин для всіляких дослідів в медичній та косметичній промисловості, застосування ГМО з тваринних генів, не допускають випробування на тваринах як з ініціативи виробника, так і від його імені чи інших осіб, підконтрольних виробнику. До складу косметичних засобів не повинні входити навіть молоко і мед. Крім того, при подачі заявки на реєстрацію і отримання сертифікації продукту ті з них, що містять ГМО, повинні володіти відповідним маркуванням. Знаків Vegan може бути декілька, їх відрізняє характерне зображення літери "V". |
||||||||||||
«Dolphin-friendly» |
Цим знаком маркуються морепродукти, риба, консерви. Це означає що в процесі вилову риби не використовувалися дрифтерні сіті. |
|||||||||||||
Маркування косметики. |
||||||||||||||
«Етична косметика» |
Компанія використовує інгредієнти, які протягом 5 останніх років не тестувалися на тваринах. |
|||||||||||||
![]() |
«ECOCERT» |
Перший французький міжнародний сертифікуючий орган, який розробив стандарти для натуральної та органічної косметики і має право видавати екологічні сертифікати, як на інгредієнти, так і на продукти, що з них отримуються. На сьогоднішній день це самий строгий і престижний стандарт в світі. |
||||||||||||
«Not tested on animals», «Animal friendly» |
Різні варіації маркування етичної косметики: значки з написами: «Not tested on animals» і «Animal friendly». |
Маркування електроніки та побутової техніки. |
||
Це маркування була розроблене TCO (Шведська Конфедерація Професійних Працівників), Шведським Товариством Охорони Природи та Шведським Державним Департаментом Електроенергії. Даний стандарт охоплює широкий діапазон питань: навколишнє середовище, ергономіка, зручність використання, випромінювання електромагнітних полів, споживання електроенергії, електрична і пожежна безпека. Вимоги по захисту навколишнього середовища включають в себе обмеження по наявності і використанню важких металів, бромо-і хлоровмісних займистих речовин, фреонів (CFC) і хлорних розчинників. Виріб повинен бути придатним для утилізації, а виробник повинен вести екологічну політику, з урахуванням вимог всіх країн-імпортерів товару. |
За сформованою традицією розглянемо кілька знаків на прикладі.
Для цього візьмемо два засоби для чищення без фосфатів фірми Astonish: «Засіб для чищення та полірування Astonish для виробів з нержавіючої сталі 550мл» і «Засіб для виведення плям Astonish без фосфатів 750мл».
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
На обох засобах з тильного боку пляшечок ми спостерігаємо ідентичні і схожі знаки з групи «зайчиків», які свідчать про те, що цей продукт не тестувався на тваринах і не містить інгредіентів тваринного походження. Також бачимо значки, основним елементом яких є наявність англійської букви V "Vegan" (в овалі і в вухах зайчика), які свідчать про відсутність компонентів тваринного походження, та незастосування насильства над тваринами при виробництві продукту і т. ін.
У наступній статті "Екологічні знаки на упаковках товарів (частина III)" будуть розглянуті дві підгрупи екологічних знаків, що залишилися, які інформують:
• Про екологічно чисті методи виробництва і переробки продукції і тари;
• Про небезпеку для навколишнього середовища.
Читаючи інші статті на сайті «Хмарка», Ви також зможете ознайомитися з цікавою і корисною для Вас інформацією.
Кажуть, що тільки таргани виживуть після ядерної війни. Але навіть вони пішли з наших будинків і квартир після використання новітніх будівельних матеріалів, мобільних телефонів та побутової хімії. А людина не настільки вміло пристосовується до шкідливих впливів на свій організм, хоча вона все ж живе і функціонує в середовищі, залишеному цими витривалими комахами. :) Враховуйте це при виборі товарів, які купуєте. Бережіть себе і своїх рідних.
Вдалих Вам покупок екологічно чистих товарів.
Коментарі (0): Екологічні знаки на упаковках товарів (II частина).